Za ta léta, co na Praze 6 udělujeme ocenění Vynikající učitel, jsme ocenili celkem 168 učitelek a učitelů. A letos k nim přibylo dalších 7, kteří obdrželi pamětní list, pamětní minci MČ Praha 6 a finanční odměnu ve výši 20 000 Kč. Podívejte se, kdo letos ocenění dostal. Smekám před všemi, protože jejich nasazení ve vzdělávání dětí je obrovské. Moc všem ještě jednou gratuluji a děkuji za jejich práci!
Ocenění za zvlášť vynikající výsledky vzdělávací a výchovné činnosti v každodenní pedagogické praxi MŠ
Alice Majerová, MŠ Terronská
Celou svoji profesní kariéru zasvětila MŠ Terronská, kde působí již dvacet let. Vedle každodenní činnosti spolupracuje s novými kolegyněmi, zapojila se do tvorby podkladů pro funkční diagnostiku dětí. Věnuje se grafomotorice, čtenářské a matematické pregramotnosti, zabývá se rovněž oblastí týraných dětí. Aktivně se zapojuje do příprav a realizace všech akcí školy. Paní učitelka pracuje se studenty ze Střední pedagogické školy a VOŠ, předává jim své letité zkušenosti v rámci vedení jejich odborných praxí. Sedm let vedla kroužek hry na zobcovou flétnu. Paní učitelka krásně pracuje s motivací, dokáže děti zaujmout a nadchnout. Vyrábí si vlastní pomůcky a je vždy velmi milým a ochotným „parťákem“ pro všechny zaměstnance.
Ocenění za zvlášť vynikající výsledky vzdělávací a výchovné činnosti v každodenní pedagogické praxi učitele II. stupně ZŠ
Jan Boněk, ZŠ Dědina
Je nadšeným waldorfským odborným učitelem dějepisu. Ve své výuce využívá rozmanité formy a metody práce. Do epochového vyučování zařazuje jak vlastní poutavé vyprávění, tak IT a prezentační techniku či projektové a skupinové formy práce. Neváhá do výuky pozvat pamětníky či kolegy, kteří dětem dokážou dané téma přiblížit díky svému hlubokému zájmu o věc. Pořádá pravidelně návštěvy muzeí a jiných historických míst a památek. V rámci waldorfského semináře v Praze působí jako lektor výuky dějepisu a společenskovědních předmětů. Také v rámci letní akademie několikrát vedl samostatné semináře nejen v rámci waldorfské pedagogiky, ale také v oblasti vedení waldorfské školy a jejích specifik. Jeho žáci letos odsadili první místa v dějepisné olympiádě. Působí jako konzultant pro studenty Pedagogické fakulty UK v oblasti alternativní pedagogiky. Předává zkušenosti začínajícím pedagogům, kteří vykonávají na ZŠ Dědina praxi či náslech. Svým méně zkušeným kolegům a kolegyním je vždy ochotným rádcem a mentorem. Všechny kolegyně i kolegové si ho nesmírně váží pro jeho profesní kvality, nadšení pro učitelské povolání, a především pro jeho lidský přístup.
Ocenění za zvlášť vynikající výsledky vzdělávací a výchovné činnosti v každodenní pedagogické praxi učitele II. stupně ZŠ
Petra Oherová, ZŠ Marjánka
Na základní škole Marjánka působí již sedm let jako učitelka matematiky, zeměpisu a finanční gramotnosti. Je zároveň koordinátorkou školního vzdělávacího programu s dlouholetou praxí na škole. Ve své praxi se zaměřuje na interaktivní metody výuky jako je projektová výuka, skupinová práce a práce s reálnými situacemi. Věnuje se odborné a specifické práci v detašovaném pracovišti pro ukrajinské žáky s důrazem na podporu českého jazyka a využívání moderních výukových technologií. Paní učitelka je spoluautorkou učebnice „Hravý zeměpis 8: Evropa a Česká republika”. Každoročně se podílí se na organizaci a propagaci školní crowdfundingové akce v rámci jarní slavnosti „Poznej svého kamaráda“ pro podporu výjezdu flétnového a pěveckého sboru školy. Organizuje přednášky o udržitelnosti, environmentální výchově a osobním rozvoji s Janem Hvízdalem. Navázala rovněž spolupráci se zaměstnanci ČSOB s cílem posílit finanční gramotnost žáků. Vede přípravný kroužek na přijímací zkoušky z matematiky pro 9. ročníky, o nějž je rostoucí zájem a došlo tak k jeho rozšíření i pro žáky 8. ročníku. Zapojilo se do něj již více než 50 žáků. Věnuje se tvorbě pravidelného obsahu na sociálních sítích. Založila a spravuje Instagram školy s obsahem zaměřeným na prezentaci školy. Získala již více než 550 sledujících včetně rodičů a prarodičů.
Ocenění za ojediněle výjimečné výkony nad rámec běžných činností
Katarína Bičanová Gálová, ZŠ Marjánka
Ve školství působí již třináct let, z toho 4 roky na ZŠ Marjánka jako učitelka anglického jazyka s aprobací tělesná výchova, anglický jazyk. Je držitelkou řady mezinárodních certifikátů. Je rovněž certifikovaná na poli oborového vzdělávání a integrace digitálních kompetencí do výuky s cílem vést výuku efektivně, atraktivně a moderně. Coby specialista ŠVP a pověřená osoba pro dotační aktivity – vyhledává a realizuje projekty, které pomáhají profilovat školu, zlepšovat a rozšiřovat její působení nejenom pro žáky, ale celou komunitu. Organizuje konference v rámci Erasmusdays ve spolupráci s MČ Praha 6 k podpoře výuky žáků s odlišným mateřským jazykem. Je vedoucí projektu Erasmus+ na škole, organizuje výjezdy pedagogů do celé Evropy, aktivně se účastní na mezinárodních seminářích. Organizuje soutěže v anglickém jazyce. Pořádání výjezdů učitelů v rámci programu Salto. Organizuje tomboly, jejichž cílem je shromáždit finanční prostředky na soustředění flétnového a pěveckého sboru. Podporuje aktivity vedoucí k rozvoji školy a pomáhá vytvářet pozitivní klima ve škole.
Ocenění za zvlášť vynikající výsledky vzdělávací a výchovné činnosti učitelky základní školy s méně než pěti roky pedagogické praxe
Ena Ljubojevićová, ZŠ Pod Marjánkou
Na prvním stupni působí paní učitelka v ZŠ Pod Marjánkou 3,5 roku. Při práci s žáky umí vhodně uplatňovat moderní didaktické a alternativní metody výuky. Tyto dovede přizpůsobit a využívat i pro žáky s podpůrnými opatřeními, které ve své třídě vzdělává. Významně se podílí na zavádění moderních metod a způsobů pedagogické práce při výuce a při dalších aktivitách s žáky, nejintenzivněji k tomuto přistupuje v letošním školním roce ve 2. třídě, kterou vyučuje. V rámci předmětové komise se podílí na úpravách školního vzdělávacího programu. Pro žáky vždy připraví velmi zajímavý program doplněný o vhodně zvolené projektové aktivity, které žáky obohacují o mnoho nových poznatků souvisejících s probíraným učivem. Má velmi kladný, přátelský a tolerantní vztah k žákům, je mezi nimi velmi oblíbená. Ve škole vede druhým rokem školní žákovský parlament, kde významným způsobem aktivovala a proměnila jeho činnost. V letošním školním roce vede Participativní projekt 2024 Šance do škol II. Ředitelství školy ji nominovalo na ocenění Vynikající učitel především za její mimořádné přínosy pro vzdělávací proces v ZŠ Pod Marjánkou.
Ocenění za dlouhodobé zásluhy o vzdělávání
Vladimíra Vedralová, MŠ Libocká
Ve školství působí již 17 let a po celou dobu je MŠ Libocká věrná. Působí ve třídě, kde jsou děti s podpůrným opatřením a zdravé děti od 3 let do 4,5 roku. Předává velké nadšení, má dar krásně motivovat tuto věkovou skupinu. Svým aktivním přístupem dokáže namotivovat i ostatní kolegyně. Po celou dobu svého působení ve školce se zajímá o plynulé začlenění všech dětí s podpůrným opatřením do běžného života, výchovy a vzdělávání. Aktivně se podílí na rozvoji školky, spoluvytváří atmosféru akcí pro rodiče a veřejnost. Je trpělivá, uvádějící učitelka, která předává zkušenosti novým kolegyním. Je velmi aktivní při pravidelném zpracování školních, třídních projektů. Dlouhodobě organizuje akce, jako jsou: Běh babím létem (již 17. ročník) či Setkání s babičkami a dědečky. Je členkou všech integračních týmů ve třídě, aktivně se účastní konzultací a podílí se na rozvoji dalších aktivit ve škole.
Ocenění za zvlášť vynikající výsledky vzdělávací a výchovné činnosti asistentky pedagoga
Martina Císařová, ZŠ a MŠ J. A. Komenského (asistentka pedagoga ZŠ)
Ve školství působí již 17 let a po celou dobu je MŠ Libocká věrná. Působí ve třídě, kde jsou děti s podpůrným opatřením a zdravé děti od 3 let do 4,5 roku. Předává velké nadšení, má dar krásně motivovat tuto věkovou skupinu. Svým aktivním přístupem dokáže namotivovat i ostatní kolegyně. Po celou dobu svého působení ve školce se zajímá o plynulé začlenění všech dětí s podpůrným opatřením do běžného života, výchovy a vzdělávání. Aktivně se podílí na rozvoji školky, spoluvytváří atmosféru akcí pro rodiče a veřejnost. Je trpělivá, uvádějící učitelka, která předává zkušenosti novým kolegyním. Je velmi aktivní při pravidelném zpracování školních, třídních projektů. Dlouhodobě organizuje akce, jako jsou: Běh babím létem (již 17. ročník) či Setkání s babičkami a dědečky. Je členkou všech integračních týmů ve třídě, aktivně se účastní konzultací a podílí se na rozvoji dalších aktivit ve škole.









Napsat komentář